Rond 1 San Antonio - Tuff dag på banan!

Puh, vad det blåser idag! Ihållande vind på mellan 20-30 mph, och med byar på upp till 40 mph! Det är inte det lättaste att få en golf och göra som man vill då inte! Dock tycker jag att jag höll bollen under kontroll större delen av dagen, är nöjd över hur jag slog bollen faktiskt. Det enda som jag är långt ifrån nöjd över idag är min puttning! Längdkänslan var som bortblåst idag....den flög iväg med vinden ;) Måste dock påpeka att greenerna inte är de lättaste heller! Hela banan är rätt tuff faktiskt, inte att den är väldigt lång eller så....men däremot finns det inte ett enda hål där man kan 'slappna av', det finns nåt typ av hinder på varje hål, speciellt från tee. Nej, nu är det dags för lite träning, ska börja med ett ordentligt pass på putting greenen! Även fast jag gjorde några tråkiga bogeys på sista hålen, och att jag känner att om jag hade kommit in ett par slag bättre så hade jag varit nöjd.....så tror jag ändå att jag inte kommer ligga för taskigt till i resultat listan efter dagens slut....om vinden håller i sig så kommer det nog att synas på scorerna!

Kommentarer
Postat av: pappa

Inte så tokigt väl? Ser på scorerna att det är tufft.Om inte vinden mojnar så lär nog cutten ligga på minst plus 12! Man skall ju inte bry sig om cutten men det är en liten "specialitet" jag har att ha koll på cutten långt i förväg! Det låter som om Du spelar med lite mer självförtroende. Hoppas det! Go for it! Lycka till och have fun guys! Kram. Pappa

2011-04-29 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0