Nu har vi tagit oss till Ohio.....

Efter mycket om och men, måste man nog säga! Efter bara någon halvtimmes körning efter starten från Iowa i måndags morse, så small det till ordentligt och vi fick punktering på ena däcket på husvagnen....kul! Efter ca 1 timme vid vägkanten, var reservdäcket påsatt, (med lite hjälp utav ett par dussin golfbollar! :) Se bild nedan), och vi kunde börja rulla igen. Men det dröjde inte mer än max ett par timmar innan det ANDRA däcket på husvagnen också bestämde sig för att ge upp! Helt otroligt! Som tur var hände det mitt på dagen och en vanlig vardag, så det var inte så svårt att få tag på en verkstad för att köpa nya däck. Dock så gick det inte så fort för dom att fixa fram rätt däck, så Hempa fick väl sitta i ca 2 timmar på motorvägen, med husvagnen, innan jag var tillbaka med de nya däcken. Efter att de sprillans nya däcken var på kunde vi fortsätta vår resa igen, hyfsat mycket försenade......men fram kom vi till slut i alla fall.



Hur skulle vi klara oss utan golfbollar!?


Även fast det är lite strul då och då, och fixigt och trixigt innan man har kommit på plats ordentligt ibland så är det faktiskt väldigt mysigt och campa för det mesta (i alla fall när det är fint väder).....eller hur, visst ser det rätt mysigt ut!? :)



I söndags blev det ju ingen direkt 'revansch' för min del, förra veckans sista runda, det var ungefär lika trögt att få till någon bra score som föregående 2 dagar.....men åtminstone blev det i alla fall en placering och en liten slant blev det! Alltid nåt!
Jag lyckades dessutom med något som jag aldrig tidigare gjort :), eller jag kanske inte ska säga aldrig, men vad jag kan minnas har det inte hänt förut, förutom när jag var nybörjare då kanske.....men jag 'toppade', slog uppe på bollen, med min trä 3:a på tee 15.....tror till och med att det var riktigt nära att jag missade bollen helt :). Jag halkade till med ena foten och då blev resultatet som sådant. För och göra det hela ännu lite värre var det, självklart!, ett vattenhinder 30 yards mitt framför tee, som i normala fall INTE är i spel. Så det var bara att se lite snopen ut och plocka upp en ny boll! (Som gick som den skulle, och jag gjorde par på 2:a bollen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0